Simulation de foules virtuelles pour une application à l'héritage culturel sur mobile

par Chen kim Lim

Projet de thèse en Mathématiques et Informatique

Sous la direction de Marie-paule Cani.

Thèses en préparation à l'Université Grenoble Alpes en cotutelle avec l'Universiti Sains Malaysia (USM) , dans le cadre de Mathématiques, Sciences et technologies de l'information, Informatique , en partenariat avec LJK - Laboratoire Jean Kuntzmann (laboratoire) depuis le 01-09-2012 .


  • Résumé

    Contribution: 1) To synthesize dynamic patches in order to cater large-populated crowd within dynamic environments. 2) To generate different patterns and hand-designed animation in order to handle changes of dynamic temporal especially for endogenous objects. Final goal (as discussed): 'Texture patches' approach for crowds to the interactive editing of an environment with a crowd, where the user can distort the environment or deform the obstacles, or apply a temporal distortion (such as time constraints in a given region). Then the periodic crowd patches directing character trajectories should automatically re-configure themselves. A similar research direction would be to enable automatic transfer of a crowded scene to a different environment.

  • Titre traduit

    Simulation and rendering of virtual crowds for a cultural heritage application on mobile platform


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