The effectiveness of focused feedback on the accuracy of certain L2 linguisstic forms in the english writings of postgraduate ESL learners in Pakistan

par Aasia Nusrat

Thèse de doctorat en Anglais

Sous la direction de Marie-Françoise Narcy-Combes.


  • Résumé

    The present study investigates the effectiveness of focused feedback on the L2 accuracy of certain L2 linguistic forms over time. The study has used a quantitative approach to analyze the data. The data were collected among 100 ESL postgraduate students who were taking the EAP language course in one of the universities in Pakistan. The participants were further divided into two groups: the Arts and the Science groups. Three writing tasks comprising a series of pictures were used as instruments. As a result of employing these tasks, the students produced a pre-test, an immediate and a delayed post-test in the first, fourth and twelfth week respectively after receiving feedback. This feedback is mainly based on three targeted errors (i. E. Articles, prepositions, past tense). The students in this study were divided into three experimental groups and one control group. Among the three experimental groups, group one received indirect written feedback as well as teacher-students oral metalinguistic explanation; group two received indirect written feedback as well as peers‘ oral feedback; group three received indirect written feedback only; and group four which is the control group did not receive any error feedback. The results reveal that feedback is effective to improve the accuracy of treatable errors over time. Among different feedback strategies, feedback in the form of indirect written feedback along with teacher-students oral metalinguistic explanation is found to be more effective in improving treatable errors. The participants in both Arts and Science groups reacted similarly to the feedback and their strategies for developing the targeted forms.

  • Titre traduit

    The effectiveness of focused feedback on the accuracy of certain L2linguistic forms in the writings of postgraduate in Pakistan


  • Résumé

    La présente étude questionne l'efficacité à long terme des rétroactions sur la précision de certaines formes linguistiques de L2. La méthodologie utilisée pour l'analyse des données est quantitative. 100 étudiants en anglais de l'enseignement supérieur ont participé à l'étude. Ces étudiants suivent un cours d'anglais académique dans une des universités du Pakistan. Les participants sont divisés en deux groupes, Lettres et Sciences. Trois exercices écrits, comprenant des séries d'images, sont utilisés comme outils. Un pré-test, un post-test immédiat et un post-test différé sont administrés, respectivement une, quatre puis douze semaines après avoir reçu la rétroaction. Les rétroactions concernent principalement trois erreurs cibles: les articles, les prépositions et le passé. Les étudiants de cette étude sont divisés en trois groupes expérimentaux et un groupe contrôle. Parmi les trois groupes expérimentaux, le groupe un reçoit des rétroactions indirectes à l'écrit accompagnées d'explications métalinguistiques orales d'enseignant à étudiants; le groupe deux reçoit des retours écrits indirects accompagnés de retours oraux par leurs pairs ; le groupe trois reçoit seulement des retours indirects écrits ; le groupe quatre, qui est le groupe de contrôle, ne reçoit aucun retour. Les résultats révèlent que les rétroactions sont efficaces pour améliorer la précision sur le long terme pour les erreurs traitables. Parmi les différentes stratégies de rétroactions, celles, sous la forme de retour indirect écrit accompagné par des explications métalinguistiques orales d'enseignant à étudiants s'avèrent plus efficaces pour la correction des erreurs traitables. Les étudiants de Lettres et de Sciences réagissent tous de la même manière aux rétroactions et aux différentes stratégies de développement des formes cibles.

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Informations

  • Détails : 2 vol. (440 p., non paginé)
  • Annexes : Bibliogr. en fin d'annexes. Index

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  • Bibliothèque : Université de Nantes. Service commun de la documentation. Section Lettres - Sciences humaines.
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